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19. September 2010 Neubrunn/ZH |
Klassik |
Darum geht es bei diesem Treffen: Kawasaki Z1, 900 ccm, 1973-1976. |
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Links Z1300 (1979-1988), rechts H2 oder Mach IV (1972-1975). |
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Und noch eine H2. |
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Rechts die Exoten und Spezialrahmen. |
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Der Exot unter den Exoten: Bimota Tesi 3D. |
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Die Dreizylinder-Zweitakter: Letztes Jahr keine einzige, heuer reihenweise. |
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GPz 1100, 1982. |
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Z1B, 1975 |
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Z1000 |
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Ian Falloon kommentiert die H2 in "The Kawasaki Story" The most significant addition to the 1972
range was the 750 cc two-stroke triple, the H2, a scaled-up
version of the H1 but with no interchangeable engine parts.
Generally known as the Mach IV, this set a new standard for
road bike performance, just as the H1 had in 1969. While the
design was similar, everything was stronger, and the
smallest main bearing on the 750 crank was the same size as
the largest on the 500. To improve the crankshaft balance
for the heavier pistons and con-rods, the 750 crankshaft
featured triangular rather than circular counterweights. The
750's port timing was also milder, to create a broader
torque curve, and with compression ratio 7:1 and three
Mikuni VM30SC carburettors the 71 x 63 mm two-stroke
produced 74 hp at 6800 rpm. While the crank and port timing
aided smoother running, the downside was an even higher fuel
consumption than the H1. The straight-cut primary drive
five-speed gearbox and clutch was all new and stronger for
the H2, though neutral was still at the bottom of the
gearshift sequence. Also new was the CDI ignition system.
Powered by a crankshaft-mounted generator rather than the
battery, each cylinder had an individual trigger, amplifier,
and coil. "The Kawasaki Story" by Ian Falloon, ISBN 1-85960-613-X, first published September 2000 |
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Die erste 500er Dreizylinder die Fritz Hintermüller aus Zürich-Schwamendingen einführte war eine weisse H1. Die Kawasaki H1 Mach III mit
Dreizylinder-Zweitaktmotor warf das Werk 1969 auf den Markt.
Die Mach III erschien praktisch gleichzeitig mit Hondas
CB750. Zwar nur mit 500 ccm und ein paar PS weniger,
dafür aber mit einem Leergewicht von nur 174 kg
gegenüber den 235 kg der Honda. |
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Schon lange nicht mehr gesehen: Honda XL250 (1972-1978). |
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Hans Forster mit Suzuki GT750. |
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AJS aus den 1950er Jahren. |
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Vincent Black Shadow 1000. |
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Die Honda Familie: Grossvater und Enkel auf der CB500 und Mutti auf der CL350. Passt gut zum kürzlich erschienen
Artikel im Tages-Anzeiger: Opas sind die neuen Omas,
von Katrin Hafner. |
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Honda CB450 von 1966, eigentlich hätte er ans 450er Treffen auf dem Raten kommen sollen. |
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Kawasaki Triple und Z1 Treffen 2013 Kawasaki Triple und Z1 Treffen 2014 |
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CH-8194 Hüntwangen |
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